Erasmus +: Dimensión Internacional. Movilidad de profesores con fines docentes (países asociados).

El programa Erasmus+: Dimensión Internacional de movilidad con países asociados permite que el personal docente de universidades que tienen un acuerdo suscrito con la UGR dentro del marco del programa puedan realizar una movilidad con fines docentes. Las movilidades tienen una duración de 5 días laborables, durante los cuales se impartirán 8 horas de docencia en alguno de los departamentos del área de conocimiento relacionada. Actualmente la UGR tiene convenios firmados dentro del programa con países asociados como Tailandia, Bielorrusia, Bosnia y Herzegovina, Túnez, Filipinas, Líbano, Egipto, Myanmar, Armenia, Moldavia, Uzbekistán, China, India, Marruecos, etc.

Las personas interesadas en participar deben ponerse en contacto con la Oficina de Relaciones Internacionales de su universidad de origen y mostrarles su interés. La universidad de origen selecciona y nomina oficialmente a los participantes enviando su propuesta al correo intldimension@ugr.es

Las personas nominadas por su universidad de origen deben seguir los siguientes pasos.

Documentos relacionados:

3rd International Researcher Development Week (IRDW) 29th June – 3rd July 2020

A NEW OPPORTUNITY FOR INCOMING MOBILITY OF ACADEMIC AND RESEARCH STAFF

Four tracks:

• Social Sciences
  • Humanities
  • STEM
  • Health Sciences
  • Dates: 29th June – 3rd July
  • Language: English
  • Registration fee: 200€ (Waivers for participants from Arqus partner universities and from lower-income countries. See list here.)
  • Application deadline: 9th February 2020
  • Information about selection will be given by end February 2020
  • Accommodation: Accommodation not provided
  • Contact details: intlstaff@ugr.es
  • Max. 40 participants per track
  • Provisional Programme (subject to change)

Participation fee includes:

• Tuition
  • Materials
  • Certificate of participation
  • One evening reception in Carmen de la Victoria residence in Albaycin quartier
  • Closing “tapas”
  • Coffee breaks
  • Guided visits

Please, bear in mind that the vist to the Alhambra is not included in the programme. If you would like to visit the monument, we recommend to check the visitor’s guidelines for information on how to get a ticket: http://internacional.ugr.es/pages/perfiles/pas/staff-training-week/visitorsguidelines

Deadline for application: 9th February 2020.

In order to apply you must go to this link, click on Acceder como invitado go to the second page, and choose the option Staff incoming - Apply for UGR. Then click on New User: Staff Training Week, fill in the details and save.

Contact: intlstaff@ugr.es

International Researcher Development Week, Granada, 25-29 March, 2019

A NEW OPPORTUNITY FOR INCOMING MOBILITY OF ACADEMIC AND RESEARCH STAFF

The Researcher Development Week is a one-week event for researchers and academics as well as policy officers in charge of research and knowledge transfer at the partner universities of the University of Granada. It is financed by the European Union's Erasmus+ International Dimension Programme (E+ ICM). The aim of the meeting is to promote the internationalization of research and knowledge transfer bringing together academics and researchers from all over the world. The participants will also have the opportunity to meet local research groups and to explore possibilities for opening new paths for collaboration.

Application online opens from 25th January to 3rd February: To apply you must go to this link, click on Acceder como invitado go to the second page, and choose the option Solicitud PAS/PDI - IN / Apply for UGR. Then click on New User: International Researcher Development Week , fill in the details and save.

INTERNATIONAL Researcher Development Week, Granada, 23-27 July, 2018

Convocatoria ayudas adicionales movilidad Erasmus necesidades especiales