Sobre el certificado de español

Sobre el certificado de español

Dear student,

We are looking forward to welcoming you to the University of Granada next academic year. In 2019/20 we are carrying out an exploratory study of the level in Spanish language of all incoming students, and so would like to ask you to bring with you a copy of any certificate you may have of your knowledge of the language (OLS result is not considered to be a certificate). You may already have uploaded a certificate to our platform, in which case please ignore this message, but if not, it is sufficient to bring a hard copy to the general information session on 23th January / 6th February at the induction days. If you do not yet have a certificate of Spanish language, we will require you to take a placement test in at our Modern Languages Centre (CLM). The dates for the placement test are 7 and 14 February (16.00 or 18:00). You will be able to choose the date and time at the registration form you should fill in. Location of the exam will be confirmed once you register online. Whilst taking the test will be a requirement, we would like to underline that the result will have no repercussions whatsoever on your registration or your stay here in Granada, as this study is for information only. We are of course happy to offer you a range of courses in all levels of Spanish at our CLM while you are here: https://www.clm-granada.com/.

Note: Spanish native speakers don't have to sit for the test.
Note: This is not applicable for Erasmus+ International Credit Mobility students, who have their own language requirements.

With best wishes

Querido/a estudiante:

Será un placer darte la bienvenida a la Universidad de Granada durante el próximo curso académico. Estamos planificando un estudio exploratorio del nivel de lengua española de nuestros estudiantes entrantes, por lo que te pedimos que traigas copia de cualquier certificado de acreditación o de nivel de español (el resultado de la prueba OLS no se considera válido a estos efectos) que puedas tener para entregarlo en mano durante las jornadas de orientación el 23 de enero o 6 de febrero. Si ya has subido este documento a nuestra plataforma no será necesario traer nada más. Si aún no tienes ningún certificado de lengua española, será necesario que realices una prueba de nivel en nuestro Centro de Lenguas Modernas (CLM). La prueba de nivel tendrá lugar el 7 y 14 de febrero (a las 16:00 o a las 18:00). Puedes elegir la fecha y hora adecuada cuando rellenes la ficha de inscripción disponible en este enlace. La ubicación del examen se informará al hacer el registro online para la prueba. Si bien la realización de la prueba será obligatoria, queremos subrayar que el resultado no tendrá ninguna repercusión en tu estancia ni en tu proceso de matrícula en la UGR, al tratarse de un estudio exclusivamente diagnóstico para nuestra información.

Importante: los estudiantes nativos de español no han de realizar la prueba.
Importante: esta información no atañe a estudiantes del programa Erasmus+ International Credit Mobility, quienes tienen requisitos lingüísticos específicos.