05/06/2024

La Alianza Arqus y la Unidad de Servicios Lingüísticos de la UGR publican un glosario en inglés sobre inclusión y accesibilidad en la educación superior.

El Grupo de Trabajo 11.4 (Herramientas Lingüísticas – Arqus Plurilingüe e Intercultural) y la Unidad de Servicios Lingüísticos (USL) del Vicerrectorado de Internacionalización de la UGR han elaborado el ArqusTerm English Glossary: Key Terms and Definitions for Inclusion and Accessibility in Higher Education. Este glosario pretende servir como punto de referencia para el debate en el ámbito de la inclusión y la accesibilidad, tanto en la Alianza como en otros organismos del marco de la educación superior.

La Alianza Universitaria Europea Arqus se erige como una coalición de instituciones unidas en torno al avance académico, científico y cultural. Una de sus principales señas de identidad es el compromiso con la inclusión, entendida como la prestación de apoyo y atención a la diversidad de los miembros de la comunidad de Arqus.

Noticia completa en español.

---

The Arqus Alliance and the UGR’s Language Services Unit release an English glossary on inclusion and accessibility in higher education.

Working Group 11.4 (Arqus Plurilingual and Intercultural Hub – Arqus Language Tools) and the Language Services Unit (USL) of the Vice-Rectorate for Internationalization (UGR) have produced the ArqusTerm English Glossary: Key Terms and Definitions for Inclusion and Accessibility in Higher Education.

The glossary aims to serve as a benchmark for discussion in the field of inclusion and accessibility, both within the Alliance and in other bodies within the framework of higher education.

The Arqus European University Alliance stands as a collaborative force, unifying institutions with a common commitment to academic, scientific and cultural advancement. As one of the key identifying features of Arqus, the Alliance is committed to inclusion, understood as the provision of quality support and attention to the diverse members of the Arqus community.

Read the full article here.